Kuka oikein olen?

Heipä hei vaan kaikille!

Olen siis Chantal, täytin kuukausi takaperin 18-vuotta ja opiskelen Omniassa Media-assistentinksi (tämä ei kuulemma ole enää uuden OPSin mukainen nimitys, mutta käytän sitä nyt silti) . Olen nyt kaksi (ja yksi neljäsosa) vuotta opiskellut media-alaa ja heti ensimmäisenä vuonna päätin, että haluan tehdä edes osan työssäoppimisestani ulkomailla. Aluksi se oli vain unelma, en ollut varma pystyisinkö tekemään sitä kaksoistutkinnon takia, mutta sain kaiken järjestettyä ja heti matikan YO-kirjoitusten jälkeen lähdin Barcelonaan työssäoppimaan.

Valitsin Barcelonan, koska olen syntynyt täällä ja minulla on paljon perhettä täällä. En koskaan ole ollut täällä kolmea viikkoa pidempään (jos ei lasketa kolmea ensimmäistä vuotta elämästäni) ja halusin tutustua tähän puoleen itsestäni. Minua kiinnosti tietää olenko samanlainen toisessa kotimaassani, kuin Suomessa, jossa olen asunut koko elämäni.

Barcelona ei kuitenkaan kuulunut Omnian yhteistyökumppani kaupunkiin, joten jouduin etsimään itse TOP:pi paikan ja järjestämään asumisjärjestelyt. Asumien sain nopeasti hoidettua, pääsin asumaan isäni luokse. Työpaikan etsiminen oli kuitenkin vaikeampi tehtävä. Lähetin moneen kymmeneen paikkaan portfolioni ja CV:ni, mutta kukaan ei vastannut takaisin. Pieni paniikki rupesi iskemään, koska kesäloma oli alkamaisillaan ja halusin saada kaiken järjestettyä ennen koulun loppua. Parin viikon päästä ei mistään ollut tullut vastausta, joten päätin lähettää kaikkiin paikkoihin uuden sähköpostin, tällä kertaa mainitsin, ettei minulle makseta työssäoppimiseta palkkaa. Onnekseni sain yhdestä paikasta vastauksen ja he pyysivät minua tulemaan paikalle. Olin menossa kesäloman aluksi Barcelonaan viikoksi, joten sovin ajan heidän kanssaan. Lyhyen kokouksen jälkeen paikan pomo toivotti minut tervettulleeksi ja niin sain vihdoin paikan Barcelonasta.

Sain koululta rahoitusta ja pienien vastoinkäymisten kautta sain kaiken järjestettyä ja matkani kohti Barcelonan rantoja alkoi! Nyt täällä lämmössä teen töitä, rentoudun, kiertelen ja shoppailen. Toivotan kaikki tervetulleiksi lukemaan seikkailuistani Barcelonassa!


Kommentit

Suositut tekstit