Ensimmäinen viikko takana!

Noniin, nyt on ensimmäinen viikko TOP-paikassani ohi. Viikkon on ollut täynnä erilaisia tilanteita ja tunteita. Olen Mariona Design nimisessä studiossa työharjoittelussa täällä Barcelonan rannoilla. Studio sijaitsee viiden kilometrin päässä kotoani, mutta matka sinne kestää suurinpiirtein tunnin. Aluksi se tuntui hirveän uuvuttavalta, varsinkin kun oli tottunut kulkemaan 30 kilometrin matkan kouluun puolessa tunnissa.

Työpöytäni toimistossa. Olen niin tottunut käyttämään PC-koneita, että minun piti opetella Mac-koneiden käyttö aivan uudestaan!


Ensimmäisen päivän jälkeen minulle jäi huono maku suuhun työpaikasta. Minusta tuntui todella ulkopuoliselta, eikä ketään tuntunut kiinnostavan työharjoitteluni tai minä ylipäätään. Seuraavana päivänä kaikki kuitenkin sujui jo paljon paremmin! Minulta kysyttiin paljon kysymyksiä Suomesta ja koulutuksesta. Mieleenpainuvin kysymys oli kuitenkin se, että onko Suomessa pestoa vai onko tämä ensimmäinen kerta kun sitä syön. Perjantaina jäi todella hyvä mieli, kun lähdin kotiin viikonlopun viettoon. Tuntui siltä, että tätä voisin tehdä oikeasti työkseni (eikä se tuntunut työksi, joten se oli todella kivaa!). Työympäristö on hyvä ja työskentely on helppoa!



Työpaikalle tuodaan usein "aamupalaa" ("-merkit, koska se syödään kello 11 aikaan..)



Vastoinkäymisiäkin tapahtui viikolla moneen otteeseen. En ensin osannut tallentaa pdf tiedostoja oikeaan muotoon ja nimesin pariin otteeseen tiedostot väärillä nimillä, jotka sitten vaikeuttivat työystäväni projektia. En myöskään aluksi uskaltanut pyytää apua tai kysyä teenkö kaiken oikein, koska en halunnut häiritä muiden työntekoa. Perjantaina kuitenkin uskalsin pyytää apua ja kysyä miten jokin tietty asia tehdään.

Vapaa-ajallani olen tehnyt paljon Barcelonassa. Askelia on kiertynyt monta tuhatta, täällä on aina jotain uutta nähtävää. Paljon kauniita aaltoja, auringonlaskuja ja arkkitehtuuria. Myös rahaa on mennyt shoppailuun.. Saa nähdä pystynkö edes viemään kaikki nämä vaatteet takaisin Suomeen.



Kävin modernin taiteen museossa. Todella mielenkiintoinen näyttely.


Istuin rannalla tunnin katsoen auringonlaskua ja aaltoja, hetki oli unohtamaton.

Käytiin myös ystävieni kanssa Escape Roomissa, ne ovat yllättävän halpoja Barcelonassa! Huone oli mielenkiintoinen ja vaikea, emmekä olisi päässeet sieltä pois jos meille ei oltaisi annettu lisäaikaa.



En malta odottaa huomista työpäivää! Koulussa minulla oli jo sellainen "tämä on niin minun ala"- tunne, mutta tämän viikon aikana se tunne on vain voimistunut!! Myös tuntuu hyvältä, kun minuun kykyihin luotetaan ja minulle annetaan koko ajan haastavampia tehtäviä! Pääsen oppimaan ja kehittämään taitojani.



Kommentit

Suositut tekstit